Споживчий
ринок області представлений розгалуженою мережею підприємств торгівлі та ресторанного
господарства, яка продовжує динамічно розвиватися та вдосконалюватися.
Активно розвивається мережа сучасних підприємств
мережевої торгівлі, яким притаманне застосування новітніх технологій в
організації торговельного процесу, використання сучасного обладнання, широкий
асортимент товарів і послуг та належний рівень обслуговування споживачів.
Через
мережу супермаркетів забезпечено понад 23 проц. загального
обсягу роздрібного товарообороту
області.
Важливим
сегментом споживчого ринку, здатним забезпечити населення широким асортиментом
продовольчих та непродовольчих товарів за доступними цінами, залишається ринкове
господарство (73 об'єкти).
Обсяг
обороту товарів через мережу магазинів та ринків склав понад 9,0 млрд. грн. або 109,7 проц.
порівняно з 2009 роком (2 місце в України). Насичення
споживчого ринку області відбулося значною мірою за рахунок товарів
вітчизняних виробників, які становлять 79,8 % товарообороту, продовольчих
товарів – 92,8 % від загального обсягу продажу.
Індекс споживчих цін є нижчим ніж у
2009 році (109,7 %) та від середнього в
Україні (109,1 %): ІСЦ - за 2010 рік склав 108,5 % (8 місце в Україні).
В області вживаються
заходи щодо стабілізації цінової ситуації на споживчому ринку.
Активно
проводиться робота щодо реалізації в області проекту "Купуй Кіровоградське", учасниками якого є 58
товаровиробників та 13 мережевих підприємств торгівлі, підприємства торгівлі
системи облспоживспілки та інші.
З метою забезпечення соціально
незахищених верств населення у містах та районах області відкрито та функціонує 7 соціальних магазинів та 44 соціальні
відділи. Забезпечується постачання до них соціально значущих продуктів
харчування безпосередньо сільгоспвиробниками і переробними підприємствами
області.
Підписано та реалізується Меморандум порозуміння між обласною
державною адміністрацією, виробниками продовольчих товарів та суб'єктами
системи мережевої роздрібної торгівлі області.
У рамках зазначеного проекту протягом 2010 року місцевими
товаровиробниками у торговельну мережу області поставлено: хліба та
хлібобулочних виробів – 10820,5 тонни,
борошна – 143,9 тонни, м'ясних та ковбасних виробів – 1159,5 тонни, круп – 188 тонн, пластівців – 163,7
тонни, цукру – 63,0 тонни, олії – 243,6 тонни, кондитерських виробів
– 107,8 тонни та ін. Загалом місцевими підприємствами у роздрібну торговельну
мережу області поставлено товарів на суму 92,3 млн.грн.
Протягом 2010 року проведено 533
ярмарки-продажі за участю підприємств харчової промисловості, агроформувань,
торгівлі та громадського харчування, на яких реалізовано майже 800,0 тонн
продукції на загальну суму 7,5 млн.грн.
Сільськогосподарським
товаровиробникам, які реалізують соціально значущі продовольчі товари власного
виробництва, на ринках системи споживчої кооперації виділено 1143 торговельних
місця.
Завдяки сприяння місцевим
товаровиробникам у питаннях розширення присутності їх продукції на споживчому
ринку області активно розвивається фірмова торгівля, яка налічує понад 200 об’єктів
торгівлі. Найбільш розгалуженою є
мережа ТДВ "М'ясокомбінат
"Ятрань", Черняхівський
м’ясопереробний комплекс, ТОВ "Формула смаку", ПП "ВК і К",
ВАТ
"Паляниця" та ін.
З
метою забезпечення торговельним обслуговуванням споживачів, які проживають у
сільських населених пунктах області, Кіровоградською дирекцією УДППЗ
"Укрпошта" організовано доставку та реалізацію основних продовольчих
товарів у 500 відділеннях зв'язку, зокрема хлібобулочних, макаронних та
кондитерських виробів, круп, олії тощо.
З метою розширення присутності товарів
місцевого виробництва на внутрішньому ринку області, сприяння задоволенню
потреб населення області у товарах за доступними цінами утворено раду з
координації питань реалізації проекту "Купуй Кіровоградське" та
затверджено її склад розпорядженням голови облдержадміністрації від 20 січня
2011 року № 45-р "Про
реалізацію проекту "Купуй Кіровоградське", яким:
поставлено завдання по проведенню у І кварталі
2011 року – обстеження торговельної мережі з вивчення питання стану реалізації
проекту "Купуй Кіровоградське" у містах обласного значення та окремих
районах області;
поставлено завдання по
розробці програми "Купуй Кіровоградське" на 2011-2013 роки;
поставлено завдання по
проведенню виставок-ярмарок товарів, продукції, робіт і послуг місцевого
виробництва у квітні 2011 року.
|