"Гаряча лінія" з питань надання субсидій та допомог 4-11-74
"Телефон довіри" з питань легалізації "тіньової" зайнятості населення 4-03-26
"Гарячі лінії" для спілкування з підприємцями 4-21-41, 4-13-75
Економіка Агропромисловий комплекс ЖКГ Будівництво та архітектура Соціально-гуманітарна сфера
Головна » Останні надходження » Соціально-гуманітарна cфера » Соціальний захист

Переваги економного споживання послуг отримувачами субсидій

Останнім часом до управління праці та соціального захисту населення Олександрійської райдержадміністрації надходять звернення громадян, які користуються природним газом маючи лічильники. Вони стурбовані, що можуть втратити право на призначення субсидії на наступний опалювальний період, якщо споживатимуть природний газ менше встановленої норми.

Тому розповідаємо про механізм надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, обсяг витрачання яких вимірюється засобами обліку, передбачає наступне:

 

1. Право на призначення субсидії визначається виходячи з вартості послуг в межах норм споживання (незалежно від того, скільки громадяни фактично споживали у попередньому періоді).

Розмір субсидії розраховується виходячи з обсягів фактичного споживання послуг у попередньому періоді, але не більше від установлених норм.

Такий механізм надання субсидій розроблено з метою ефективного використання коштів державного бюджету, що виділяються для надання субсидій населенню.

 

2. Розмір плати громадян за умови призначення житлової субсидії не залежить від вартості послуг, взятої до розрахунку субсидії, а визначається в залежності від доходів (10 або 15 відсотків їх середньомісячного доходу).

У повідомленні про призначення субсидії зазначається обов’язкова частка плати сім'ї в межах норм споживання, яку отримувач субсидії повинен сплачувати щомісячно.

У разі, коли вартість фактично спожитої послуги менша ніж обов’язкова частка витрат на оплату цієї послуги, отримувачі субсидій сплачують її фактичну вартість.

 

3. Якщо сім'я економно споживала газ, воду, електроенергію у період отримання субсидії, при призначенні субсидії на наступний термін, розмір її витрат зменшується на 2 відсотки, але не більше як на 6 відсотків відповідно за кожні 10 відсотків економії.

 

Так, за 10 відсотків економії послуг обов’язковий платіж громадян зменшується з 10 до 8 відсотків сукупного доходу, за 20 відсотків економії частка плати громадянина зменшується з 10 до 6 відсотків доходу.

Тобто, заощаджуючи енергоресурси, отримувачі субсидій мають можливість зменшити витрати на оплату житла до 9 відсотків, а сім'ї з пенсіонерів та інших непрацездатних громадян, а також сім'ї, до складу яких входять неповнолітні діти, інваліди І і ІІ групи – до 4 відсотків свого середньомісячного сукупного доходу.

 

4. Субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг надаються у безготівковому вигляді, тобто суми призначених субсидій перераховуються на рахунки отримувачів субсидій в організаціях, що надають послуги, їх розмір змінюється в залежності від фактичного споживання послуг.

 

5. При призначенні субсидії визначається її орієнтовний розмір. Остаточний розмір обраховується після закінчення терміну дії субсидії та отримання відомостей від заявника чи організації, яка надає послуги, про фактичні обсяги їх споживання.

 

У разі коли по закінченні терміну отримання субсидії зазначені послуги використано на суму, меншу від суми призначеної субсидії та обов’язкової частки плати в межах норм споживання, невикористані перераховані кошти повертаються організаціями, що надають послуги, на рахунок управління.

 

У разі, коли по закінченні терміну отримання субсидії зазначені послуги використано на суму, більшу від суми призначеної субсидії та обов’язкової частки плати, управління дораховують необхідну суму коштів на рахунки громадян в організації, що постачає послугу, але не більше від встановлених норм.

 

Такий механізм вигідний як сім'ї, так і державі:

·         заощаджуються енергоресурси;

·         зменшується обсяг бюджетних коштів для надання субсидій;

·         сім'я зменшує свої витрати на оплату послуг.

 

Приклад

 

Сім’я з трьох осіб (батько, мати і дочка студентка 19 років) проживає у будинку площею           74 кв. м.:

середньомісячний сукупний дохід - 3000 грн.;

щомісячна вартість газу в межах норми (838 куб. м.) – 607,89 грн. (використання природного газу до 2500 м.куб. - вартість 1 м. куб. – 0,7254 грн.).

 

Сім'ї вперше призначено субсидію і вона сплачуватиме щомісяця 15 відсотків доходу, або 450 грн., а орієнтовний розмір щомісячної субсидії–157,89 грн. Впродовж опалювального періоду сім'я щомісячно використовувала газу 415 куб. м., або майже 50 відсотків норми.

 

На наступний опалювальний період право на призначення субсидії знову визначатиметься виходячи з вартості газу за нормою – 607,89 грн., а розрахунок – із вартості 415 куб. м (301,04 грн.). При цьому сім'я із середньомісячним сукупним доходом 3000 грн. щомісячно сплачуватиме вже не 15, а 9 відсотків сукупного доходу, тобто, 270 грн., а призначена субсидія становитиме 31,04 грн.

В даному прикладі видно, що при однаковому сукупному доході сімї, при економному споживанні послуг обов’язковий платіж зменшиться з 450 грн. до 270 грн. в місяць., Отже економне споживання послуг призводить до зменшення обов’язкового платежу.

 

Якщо після закінчення терміну отримання субсидії зазначені послуги використано на суму, більшу від суми призначеної субсидії та обов'язкової частки плати в межах норм споживання, то розмір субсидій буде перераховано, виходячи з вартості фактично спожитих послуг, але не більше від установлених норм.

Тобто, сім’ї, яка протягом опалювального періоду щомісячно використовуватиме газу 838 куб. м., служби субсидій по закінченні цього періоду виконають перерахунок. Сплачені сім’єю кошти залишаться без змін (270 грн. щомісяця), а субсидія становитиме 337,89 грн.

 

Як бачимо, такий механізм вигідний як сім'ї так і державі. Аналогічний порядок розрахунку субсидій поширюється на всі види житлово-комунальних послуг, які вимірюються індивідуальними засобами обліку.


Категорія: Соціальний захист | Додав: Андрій Пилипенко
Додано: 19.09.2011 Переглядів: 300 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Відправити повідомлення
Головна
Новини
Соціальні ініціативи
Олександрійський район
Олександрійська РДА
Районна рада
Звернення громадян
Регуляторна політика
Дозвільний центр
Управління ветеринарної медицини
Доступ до публічної інформації
Адміністративні послуги
Виконання бюджетів
Запобігання проявам корупції
Державні закупівлі
Територіальні органи міністерств та відомств України
Районні програми
Фотоархів
Відеоархів




До 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників



Пошук по сайту
Будуймо Олександрійщину разом

Центральний регіон 2015


Купуй Кіровоградське

Інші сайти





Календар свят і подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Громадська рада

Урядова «гаряча лінія»

Статистика

Переводчик онлайн

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0